djmix

DJ Mixer یک دستگاه سخت افزاری مستقل است که به نرم افزار DJ یا لپ تاپ وابسته نیست. یک میکسر به شما اجازه می دهد تا ترن تیبل های دی جی، سی دی جی، سمپلر، کیبورد، بیت پد و هر منبع صدای دیگری را متصل کنید. موضوع اصلی این است که یک میکسر همه کاره تر است و اجازه می دهد تا دی جی ها موسیقی را از منابع مختلف میکس کنند، کنترل EQ، سطح صدا و افکت های ساده به دی جی ها اجازه می دهد آهنگ ها را میکس کنند.

یک میکسر معمولی DJ شامل 4 کانال با کنترل های EQ و صدا در هر کانال و جلوه های کانال، پن و سایر دکمه های کنترل است. کراس فیدر، کانال اصلی و افکت های اصلی نیز در دسترس هستند.دیجی میکسرها معمولاً چندین ورودی آنالوگ برای دستگاه های مختلف دارند، مانند ورودی تلفن برای ترن تیبل و ورودی های جدا برای CDj و سایر منابع. آنها همچنین معمولاً دارای بیش از یک خروجی استریو هستند. میکسرهای حرفه ای همچنین دارای ورودی میکروفون XRL با کنترل صدا، دیم و EQ خواهند بود. سایر ویژگی‌ها شامل پایانه‌های زمینی اتصال به زمین برای جلوگیری از سر و صدا(نویز) و خروجی اصلی اضافی برای ضبط برنامه اجرا است.مزایای دی جی میکسر عبارتند از:

     کیفیت بیشتر - کنترل بیشتر- مستقل بودن

برخلاف کنترلرها، دی جی میکسرها برای کار کردن به نرم افزار دی جی نیاز ندارند، که در برخی شرایط می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. بسته به تنظیمات فعلی شما، به لپ تاپ نیز نیاز ندارید. CDJ ها و میزهای وینیل بدون لپ تاپ به خوبی کارمی کنند و شما می توانید با یک USB ساده کار کنید.اگر قبلاً تجربه ای دارید یا در مورد دی جی شدن جدی هستید، احتمالاً یک میکسر راهی برای جلو رفتن خواهد بود. جدای از مزایای استفاده از سخت افزار اختصاصی برای میکس، در صحنه DJ نیز حرفه ای تر به حساب می آید. اگر نمی توانید با گرامافون یا CDJ اجرا کنید، بعید است که برای اجرا در سالن های معتبر استخدام شوید.